|
|
KRF/PRAR1
Praktický jazyk a reálie 1
Garanti: doc. Mgr. Michaela Pešková, Ph.D.
|
|
|
|
Vítejte!
Daný předmět se zaměřuje jednak na rozvíjení komunikativní kompetence v ruštině na středně pokročilé úrovni, jednak na seznámení se základními ruskými reáliemi.
Konkrétní cíle kurzu:
komunikativní kompetence:
-
zlepšit výslovnost v ruštině
-
procvičit a zafixovat si základní gramatické a pravopisné jevy v mluveném i písemné projevu
-
posílit schopnost vedení souvislejšího monologu a dialogu na témata, jako je zejména životopis, rodina a rodinné vztahy, volba povolání a studium na VŠ
-
dokázat se zorientovat v řeči rodilého mluvčího týkající se běžných témat na základě poslechu
-
dokázat se zorientovat ve vybraných ruských dokumentech a formulářích, umět je vyplnit
sociokulturní kompetence:
-
získat základní přehled o tématech, jako je ruská ekonomika, česko-ruské vztahy a osvojit si základní slovní zásobu z daného tématu
-
seznámit se s vývojem a nejdůležitějšími osobnostmi ruské hudby, výtvarného umění, divadla a filmu a osvojit si základní slovní zásobu z těchto témat
-
seznámit se s některými specifiky ruského vnímání světa
Poslední změna:
24.09.2008
|
|
|
|
Předmět - základní informace
Stručné informace |
KRF/PRAR1
,
Praktický jazyk a reálie 1
|
Výuka |
Letní semestr
,
Přednáška 1 [HOD/TYD]
Seminář 3 [HOD/TYD]
|
Zakončení |
Zápočet,
4 kreditů,
|
Předmět nemá
podmiňující
ani
vyloučené
ani
informativně doporučené
předměty...
|
|
|
|
|
Předmět - cíle
KRF/PRAR1
- IS/STAG
Cílem předmětu je dále rozvíjet u studentů komunikační kompetenci v ruském jazyce směřující k úrovni B2ve všech složkách, viz PRAR. Důraz je kladen na recepci autentických materiálů z rozličných zdrojů, na produkci komunikátů různých témat, žánrů a forem (audio, video, text) a na rozšiřování aktivní i pasivní slovní zásoby. V užití jazykových prostředků studenti aplikují znalosti a dovednosti získané v ostatních předmětech (lingvistické disciplíny, rusko-český porovnávací plán, překlad). Studenti si osvojují fráze pro další běžné komunikační situace. Vyjadřují se k tématům jako režim dne, záliby, profese, životní styl mladé generace.
V oblasti reálií studenti získávají přehled o historii Ruska. Analyzují precedentní texty. Historické události vztahují k současnému společenskému, politickému, geopolitickému a kulturnímu dění.
Kurz rovněž posiluje sociálně-personální, digitální a pracovní kompetence. Pokračuje v individuální práci s každým studentem (viz PRAR) a v kooperativním učení. Částečně probíhá v terénu, částečně v simulovaném (online) prostředí, v jazykové laboratoři, učí studenty využívat nástroje AI. Studenti rozvíjejí dovednosti prezentace, argumentace a kritické práce se zdroji. Působí jako prostředníci mezi různými aktéry komunikace a jako interkulturní mediátoři.
Druhotným cílem kurzu je, aby se studenti již v bakalářském stupni učili používat efektivní strategie výuky cizího jazyka pro své budoucí profesní působení v oblasti vzdělávání.
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktuality
|
Momentálně nejsou zadány žádné aktuality...
|
|
|
|
|